HELLO KIDS!! HOW ARE YOU TODAY?
HOW DO YOU FEEL?
1)LET'S SING A SONG!!
2)LOOK AT THIS PICTURES: WHAT ARE THEY DOING? (Mira estas imágenes, qué están haciendo?
SHE IS RUBBING OUT. SHE IS USING A RUBBER
HE IS GLUING. HE IS USING GLUE.
THEY ARE TALKING.
THESE WORDS ALL TELL US ABOUT THINGS WE DO IN THE CLASSROOM AND AT HOME. (Estas palabras nos dicen las cosas que hacemos en clase y en casa)
WHAT ARE YOU DOING NOW? (Qué estas haciendo ahora?)
3)WE HAVE A FRIEND! TAKE A LOOK!
LOOK AND LISTEN TO THE DIALOGUE
HELLO FORKY! HOW ARE YOU?
HI! I`M FINE
WHAT ARE YOU DOING?
I'M CUTTING. I'M USING SCISSORS.
WHAT ARE YOU DOING FORKY?
I`M WRITING. I`M USING A PENCIL.
4) NOW IT'S YOUR TURN. ..... MAKE YOUR OWN FORKY!! CRAFTWORK TIME!!
Supplies:
- a plastic spoon or fork (cucharita o tenedor de plàstico)
- 2 adhesive eyes (dos ojos adhesivos)
- thin metal or a pipe cleaner (metal fino o limpiador bombilla o lo que tengan en casa)
- paper, red and blue markers
5) PRACTICE THE FOLLOWING DIALOGUE AND PLAY! (Practiquen el siguiente diálogo y jueguen)
HELLO FORKY! HOW ARE YOU?
HI! I`M FINE
WHAT ARE YOU DOING?
I`M ............. (DRAWING, READING, WRITING, ETC)
5) OPEN THE BOOK AT PAG 10. FOLLOW THE LINKS BELOW.
Par los que no pueden acceder a los links:
Para los que no tengan el libro:
6) OPEN YOUR NOTEBOOK, WRITE THE DATE:
Today is .....
The weather is ..... (sunny, rainy, etc)
Write:
Classroom activities
Write 3 sentences. Draw your examples. (Escriban 3 oraciones y dibujen los ejemplos que eligieron)
Don´t forget to send photos, videos and activities! (No se olviden de enviar fotos, videos y las actividades)
Mariel y Mónica
Hola Moni¿ no se pueden ver las fotos
ResponderBorrarlo mismo
BorrarSoy Juli
ResponderBorrarMMM, si! Algunos me dijeron, que no podían verlas. Son niños representando las acciones que figuran debajo.
ResponderBorrar